Оценяване на училища, работещи в мрежа. Опит от иновативни практики в България

Автор: Росица Симеонова; Йонка Първанова

Коментари: 0

Издател УИ-"Св.-Климент-Охридски"
Брой страници 208
Година на издаване 2019
Корици меки
Език български
Тегло 336 грама
Размери 16x23
ISBN 9789540745909
Баркод 9789540745909
Категории Възпитание. Образование, Педагогика, Хуманитарни науки, Книги

Настоящата монография представя концептуалната основа и опита от прилагането на три иновативни оценъчни и управленски практики в България - самооценяване на училища, Взаимно оценяване и инспектиране на училища, работещи в мрежа. Трите практики бяха реализирани за целите на апробирането на един иновативен модел на инспектиране в България, а именно - полицентрично инспектиране на мрежи от училища.

Полицентричното инспектиране на мрежи от училища е иновативен подход към процеса на оценка на качеството на училищното образование. Опитът на България в прилагането на този модел дава възможност да се преосмислят съществуващите към момента процедури и практики за инспектиране и оценяване на училището и да се потърсят оптимизирани форми и средства за доближаване на инспектирането и оценяването на училището към съвременните условия и нужди на практиката.

***

Росица Симеонова е доктор по педагогика (Управление на образованието) и доцент по Социални дейности (Управление на организации за социална работа) в Софийски университет „Св. Климент Охридски", факултет по педагогика. Нейните изследователски интереси и публикации са свързани с управлението на социалната работа, управлението на образованието, оценяването в образованието, управление на качеството, лидерство и организационна култура и др. Била е консултант на Министерството образованието и науката по въпроси, свързани с инспектирането на училището и управлението на качеството в образованието.

Йонка Първанова е доктор по педагогика, доцент в Софийски университет „Св. Климент Охридски", факултета по педагогика, катедра „История на педагогиката и управление на образованието". Основните и изследователски интереси са свързани с управлението на образованието и с училищния мениджмънт и администрация, както и с развитието на нови подходи и парадигми в управлението на училищните системи и организации.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg