Младост

Автор: Паоло Сорентино

Коментари: 0

Издател Колибри
Брой страници 176
Година на издаване 2015
Корици меки
Език български
Тегло 188 грама
Размери 13x20
ISBN 9786191506811
Баркод 9786191506811
Категории Романи и повести. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

Хартиено издание

Наличност: НЕ
Доставка: не е в наличност

Цена: 5.00 лв.


Електронно издание

Наличност: ДА

Цена: 4.00 лв.

Артистичният италиански режисьор и сценарист Паоло Сорентино (р. 1970 г.) е известен на българския зрител с шедьовъра си „Великата красота“, носител на „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм за 2014 г. Поредната му изява в киното, „Младост“ (“Youth”), с участието на Майкъл Кейн, Харви Кайтел и Джейн Фонда, безспорно е едно от явленията на Международния филмов фестивал в Кан през 2015 г. Жури, публика и критици оценяват високо лентата заради вечните теми, на които е посветена, и заради ведрия поглед към старостта, лишен от съжаления, страхове и униние.

Редом с екранната си творба Паоло Сорентино поднася и един кинематографичен роман, изпълнен с лиризъм, ирония, носталгия и оптимизъм. С режисьорска лекота и размах, в плавен ритъм авторът разказва за младостта, която никога не си отива съвсем и продължава да живее в остарелите тела в бели халати, подирили лек и спомен за отминало щастие в луксозен хотел сред достолепните швейцарски Алпи, за свободата на духа, който няма възраст, за неумиращата дарба на големите творци, от чиято памет може да се изличи всичко, само не навикът и поривът да създават изкуство, за неизбежния сблъсък и за помирението между поколенията.

А писаното слово, в сравнение с езика на киното, придава друга плътност на пъстрото ято от персонажи, именити гости на изискания спакомплекс, различна от тази на филмовите им събратя, и ги превръща в ярки, характерни литературни герои.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg

Може би вече сте гледали филмовия шедьовър на Сорентино „Младост“? Или все още не сте?
Гледайте го! Истинско качествено удоволствие е!
А знаете ли, че Сорентино е написал кинематографичен роман по филма?
И не си мислете, че щом сте го гледали, не си струва да прочете книгата, бликаща с оригинални диалози и размишления на героите.
Радостта е пълна – и за читателите, и за киноманиаците. А ако съчетавате в себе си и двете обсесии, тогава радостта е двойна.

Остроумие, тъга, смях, мъдрост и поезия, пропити от почти неуловимото усещане за безвъзвратност.
Разбира се, Паоло Сорентино по-добре борави с изразните средства като режисьор. Но за мен беше истинска наслада да прочета и книгата, за да вникна по-добре в посланието, в героите, в техните мисли и чувства, без да се разсейвам от красивите и често двусмислени кадри.
Книгата е кратка и е една от онези, които може да прочетеш за час-два, но оставя след себе си дълготраен спомен.
„- Какви творци са птиците! Не, няма да отида в Лос Анджелис. Няма да отида на погребението на Мик Бойл. И никога повече не ще дойда тук на почивка. Защото е напълно безсмислено да се връщаш на местата, където си бил щастлив. Защото трябва да можеш да посрещнеш достойно и всичко останало.“ – Из „Младост“ - Сорентино

Любина Йорданова, Хеликон Русе

Провокативният италиански режисьор и сценарист Паоло Сорентино е известен на българския зрител с филмовия портрет на италианския премиер Джулио Андреоти „Il Divo”, който спечели наградата на журито в Кан през 2010 г. и беше номиниран за 16 награди „Давид на Донатело”, както и с киношедьовъра „Великата красота“, носител на „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм за 2014 година. „Младост“ с участието на Майкъл Кейн, Харви Кайтел и Джейн Фонда без съмнение е едно от явленията на Международния филмов фестивал в Кан през 2015 г. Жури, публика и критици оценяват високо лентата заради универсалната тематика и ведрия поглед към старостта, лишен от съжаления, страхове и униние.