Затъпяване. Скритата цел на държавното образование

Автор: Джон Гатоу

Коментари: 8

Издател Изток-Запад
Брой страници 136
Година на издаване 2010
Корици меки
Език български
Тегло 179 грама
Размери 21x14
ISBN 9789543217724
Баркод 9789543217724
Категории Възпитание. Образование, Педагогика, Хуманитарни науки, Книги

Хартиено издание

Наличност: ДА
Доставка: 3 дни

Цена: 10.00 лв.

Децата научават това, което преживяват на практика. Разпределете децата в класове и те ще изживеят живота си в невидима клетка, изолирани от общността; прекъсвайте децата със звънци през цялото време и те ще се научат, че няма нищо важно; принудете ги да се молят за естественото си право да ходят до тоалетна и те ще се превърнат в лъжци и подлизурковци; подигравайте им се и те ще се откажат да създават тесни връзки с хората; засрамвайте ги и те ще изнамерят хиляди начини да ви го върнат. ... Школуването се крепи на византийската тактика на наградите и заплахите, моркова и тоягата. Благоволението на властимеющите, оценките и другите дрънкалки на подчинението нямат никаква връзка с образованието; те са аксесоари на робията, не на свободата.

След като преподавах училищен манталитет през целия си съзнателен живот, стигнах до заключението, че единственото учебно съдържание на масовото образование се крие в неговия метод. Школуването се крепи на византийската тактика на наградите и заплахите, моркова и тоягата. Благоволението на властимеющите, оценките и другите дрънкалки на подчинението нямат никаква връзка с образованието; те са аксесоари на робията, не на свободата. - Джон Гатоу

[Училището] осигурява професионални кадри, които няма да се опълчват (най-големият страх в началото на 20-ти век); ще са физически, интелектуално и емоционално зависими от корпоративните институции по отношение на доходите, самооценката и стимулите си; ще се чувстват социално значими в живота единствено благодарение на производството и консумацията на материални блага. - Из въведението на Дейвид Албърт

„ ... въпреки нежеланието си започнах да се чудя нещо: дали самото им присъствие в училище не бе причината, поради която затъпяват?“

След трийсет години преподаване в държавните училища на град Ню Йорк и след като получава няколко награди за висок професионализъм, Джон Гатоу стига до печалното заключение, че задължителното държавно училище няма нищо общо с образованието. То не постига почти нищо, освен да обучи младите да се нагаждат към социалния и икономически ред. „Затъпяване“ разкрива шокиращата истина за днешната училищна система и носи надежда за родителите, които търсят алтернативно решение. Тази книга отпразнува факта, че предписанията на тази книга за основна ревизия на начина, по който образоваме децата си, а също и на причините, поради които правим това, продължават да са изключително актуални.

„Благодарен съм на Джон Гатоу за дръзкото въображение, с което ни разкрива къде се крие проблемът и прекрасните идеи, които предлага за неговото разрешаване”.– От предговора на Томас Мур, автор на „Грижа за душата“

„Съгласен съм с почти всяка точка и запетая на Джон Гатоу. Благодаря ти, благодаря ти, благодаря ти Джон Тейлър Гатоу: ти вероятно си най-блестящият американски педагог”.– Том Питърс, гуру в областта на мениджмънта и автор на книгата „В търсене на съвършенството“

„Великолепната книга на Джон Гатоу казва точно това, което трябва да бъде казано. Дано само хората да слушат”.– Кристофър Лаш, автор на „Истинското и единствено небе“

„Блестящата ти и откровена реч ми дава надежда”.– Грейс Луелин, авторка на книгата „Наръчник за освобождение за тийнейджъри“

Джон Гатоу е учителства в държавните училища в град Ню Йорк повече от трийсет години. Той е удостоен с наградите „Учител на годината на град Ню Йорк“ и „Учител на годината на щат Ню Йорк“. Гатоу е изключително търсен лектор в областта на образованието. Другите му книги са: „Един различен учител“, „Неофициалната история на американското образование“ и „Оръжия за масово образование“.

от Филип / дата: 30 авг 2011

Отличен 6 за Джон Гатоу!

от Холдън / дата: 08 яну 2011

Най-накрая нещо смислено. Време е хората да си отворят съзнанието за жестоките истини.

от Чарлз Хънтър / дата: 20 дек 2010

Книга пълна с истини!

от @002 Деси / дата: 04 дек 2010

Определено при теб е проработило: виж си правописа. Иначе съм съгласен за затъпяването в училище, но истината е че все още до голяма степен си зависи от човека дали ще му се даде.

от Докинс / дата: 25 ное 2010

Супер книга. :)

от Краси / дата: 23 ное 2010

Все още не съм прочела книгата, но горя от нетърпение да го направя, защото съм убедена, че в нея се разкриват много истини за образователната система. Двадесет години от живота си посветих на работа в тази система и я напуснах, защото се разбрах, че тя по всякакъв начин пречи за нормалното образование и възпитание на децата. А промените в образователната система през последните години и последствията от това убедително доказват тезата на автора, че основната цел на образованието и в нашата страна е ЗАТЪПЯВАНЕТО.

от Деси / дата: 23 ное 2010

Определено училището води до едно затъпяване. Не е нормално да се учи по учебници от 20 години, при условие, че всичко се развива всеки ден. Колкото по-тъпи, толкова по-лесно контрулируеми ставаме...
Не съм чела книгата, но опитът ми до тук доказва дори самото заглавие на книгата.

от Хрис / дата: 22 ное 2010

Имам усещането, че ще се окаже ужасно прав! Нужна е тотална реорганизация на училищното образование! Ще ми е интересно да я прочета!

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg

Почти всеки, който познавам, си спомня училището с хубаво. И почти всеки, който познавам, смята, че не е научил почти нищо там. Май нещо не е в ред, а?

„Затъпяване: скритата цел на държавното образование” е от книгите, които преобръщат света ти, които осветяват по различен начин неща, които считаш за сигурна даденост – и изведнъж се оказва, че по своята същност са съвсем различни.

Ето ви и есенцията с думите на автора Джон Гатоу: „Училищните мрежи обсебват 50% от времето на децата, принуждават ги да го споделят единствено с деца на същата възраст, изискват от тях да започват и спират работа при подаване на звуков сигнал, налагат на хората да мислят за едно и също нещо по едно и също време и по един и същи начин, класифицират ги така, сякаш са зеленчуци.”

Чисто, просто и ясно – образованието в този му вид е било създадено с цел превъзпитание и контрол и практически не е променило функцията си от над век. Затова вечните вопли, че училището е в криза, са най-дълбоко лицемерие – училището върши своята работа по перфектен начин, създавайки, по думите на Гатоу, хора, които „са физически, интелектуално и емоционално зависими от корпоративните институции по отношение на доходите, самооценката и стимулите си”. Тези хора „се чувстват социално значими в живота единствено благодарение на производството и консумацията на материални блага.”

Това сме ние и всички оправдания са самозаблуда. Успехът на осъзнаването на този проблем се обуславя изцяло от всичко, което сме научили вън от училище – хората, които сме срещнали, книгите, които сме прочели, нещата, които сме направили САМИ, по свой начин.

Джон Гатоу е преподавал 30 години на деца от всякакви прослойки – от имигрантите в гетата до „елитни” паралелки в Манхатън. Според него разлика няма – децата навсякъде влизат в училище с неограничени възможности и излизат маркирани, уеднаквени, одобрени за употреба в обществото.

Според мен всеки родител трябва да прочете тази книга. И да помисли дали ще се довери на училището в образованието на детето му.

Христо Блажев, www.knigolandia.info