Неизменните 22 закона на Маркетинга

Автор: Ал Рийс

Коментари: 0

Издател Класика-стил
Брой страници 126
Година на издаване 2000
Корици твърди
Език български
Тегло 314 грама
Размери 0x0
ISBN 9789549964035
Баркод 9789549964035
Категории Маркетинг, реклама и PR, Икономика, Книги

"Първият закон на успешния маркетинг е свързан с прочитането и разбирането на тази книга. Силата й е в достъпното й изложение и приложимост. Тя е чист маркетиг дестилат... Задължително четиво за сериозни студенти и опитни професионалисти." (Дон Валънтайн)

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg

Много хора считат, че основната задача на маркетинга е да убеди клиента, че получава  по-добър продукт или услуга.
Грешка!
Основната задача на маркетинга е да създаде  търговска категория, в която да си пръв.  
Ал Рийс и Джак Траут ни представят своите 22 неизменни закона, които са гаранция  за успех.
Закон номер 1 –  законът  за първенството  - пример  е IBM като наложила се марка в компютърните системи. Когато IBM се пробва  в сферата на компютърните системи,  редица други фирми също се опитвот  да се преборят с конкуренцията,  сред които  и Genaral Electric.  Единствено IBM успява  да се наложи като производител на компютри.

Този пример представя  и  закон номер 2 , който гласи , че “ ако не може да си пръв в една категория, измисли си нова категория , в която да бъдеш пръв...“. A  това ни  отвежда и до закон номер 3,  свързан със  завладяването на съзнанието на клиента.

Единственото,  което съществува в света на маркетинга,  са възприятията и представите на клиентите. За успеха  обаче,  освен името на марката,  са важни и макретинговите ходове,  които трябва да  се предприемат,  както и  марката  да се олицетворява с конкретна дума. Примери за това са Volvo – безопасност, Domino – доставка по домовете, Mercedes – инженеринг.

Успехът  често пъти води до удължаване на марката, което крие риск  продажбите на един продукт  „ да бъдат изядени от продажбите на друг продукт”.

Анализирайки маркетингово  тези думи,  те ни отвеждат до закон номер 18 –  законът за успеха, който гласи, че  „ успехът , често пъти води до арогантност,  а арогантността до провал”.

Човек  е добре понякога да си признае,  че не е добър в нещо, и да се възползва от съветите, които авторите на книгата  дават.

Мария Григорова, Хеликон Пловдив - Център