Издател | Кръг |
Преводач | Цветелина Лакова |
Брой страници | 160 |
Година на издаване | 2022 |
Корици | меки |
Език | български |
Тегло | 184 грама |
Размери | 13x20 |
ISBN | 9786197625615 |
Баркод | 9786197625615 |
Категории | Романи и повести. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги |
Виктория има богат съпруг, голяма къща, красиви рокли и прислужница, която й поднася топъл чай и кафе. Постигнала е онова, за което жена с нейния произход не може и да мечтае – от чистачка в музей да се превърне в знатна дама.
Този привиден успех обаче не й носи удоволствие. Макар да изпитва наслада от пищния си и уреден живот, тя копнее за нещо различно – за Витория да не пише, би означавало да пропилее живота си.
В своя забележителен роман „Нетактичност“ Амина Кейн преобръща с главата надолу приказката, в която принцът и принцесата заживяват щастливо до края на дните си. Точно обратното – в тази кратка по обем, но просторна по дух книга щастието се равнява на творческа свобода и лична независимост. Постижими ли са те?
Книга, за която ще се говори.
„Ню Йорк Таймс“
„Нетактичност“ описва с красиви и прецизни изречения какво е да се луташ в сияен свят като нашия.
Джени Офил, авторка на „Времето“
Все още няма мнения за тази книга.
Напиши коментарЩе бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.
Ще бъдат изтривани мнения:
Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]
Тя е чистачка в картинна галерия в град, който не е назован, защото няма голямо значение, тъй като подобна история може да се случи на всяко място, и време, което не е обозначено, защото такива истории стават във всички времена. Докато мие пода тя си мечтае не да бърше праха от картините, а да пише за тях. Омъжва се за богат човек. Вече не е чистачка, вече има своя домашна прислужница, която чисти. А мечтата ѝ си остава същата. Неудовлетворението също. Развежда се. Но това не променя нещата.
Не, не издавам края на историята. Самата книга започва със съобщаването на сюжета. Това е, защото в „Нетактичност“ не е важно какво се ще се случи. Важно е как ще се случи, с какви бури в душата – и бури ли ще бъдат всъщност те, или приспивен ветрец. Витория – името на главната героиня, се споменава веднъж и то след средата на книгата, е жена, която си търси мястото, където ще може да даде воля на творчеството, напиращо в нея. Но това място не е нито в професията ѝ като чистачка, нито в битието ѝ на глезена съпруга на богаташ. Не е в лутането ѝ между привличането ѝ ту от мъж, ту от жена. Не е сред клошарите, не е сред елита. Не е в брака, не е в развода. Тя е търсещата жена, която винаги върви в ничията земя между два избора.
Ние познаваме тази жена. Тя е жената, описана от Вирджиния Улф. Онази, която иска да твори, но винаги ѝ липсва още само едно нещо – собствена стая. И тази стая се намира не в къща, а в нея самата. За първи път тази забележителна метафора от историята на феминизма се появява през 1929 г. в две лекции на Вирджиния Улф. Но търсачките на собствена стая са много по-отдавна, имало ги е винаги всъщност. И в античността, и в безвремието на „Нетактичност“ те си приличат – носят в себе си творчество, което животът не ги подпомага да излеят от себе си.
Веселина Седларска, приятел Хеликон - Сливен