Python - решения на практически задачи

Автор: D.K. Academy

Коментари: 0

Издател Асеневци
Преводач Влади Владев
Брой страници 382
Година на издаване 2018
Корици меки
Език български
Тегло 528 грама
Размери 16x23
ISBN 9786197356465
Баркод 9786197356465
Категории Програмиране, Компютри и интернет, Книги

Тази книга дава решения на различни практически задачи, възникващи при разработката на приложения с Python.


Примерите са събрани в следните категории:

числа, дата и време - изчисления с масиви, дати или време;
алгоритми за работа със структури от данни - търсене, сортиране, подреждане и филтриране на данни;
практически примери, обхващащи всякакви ситуации за работа с низове;
работа с файлове - четене и запис, съхраняване на структурирани данни. Работа с компресирани, CSV, JSON и XML файлове;
функции - представяне на необичайни и по-разширени способи за дефиниране на функции, както и разглеждане на различни образци на използване;
итератори и генератори - тук са показани типичните задачи, използващи итерация;
класове и обекти - създаване на обекти, използване на специалните методи, методи за енкапсулация, наследяване, управление на паметта. Представени са и полезни шаблони за разработка;
модули и пакети - организация на пакетите, разделяне на големите модули на няколко файла и създаване на пакети на пространство от имена;
мрежово и уеб програмиране - използване на Python в мрежови и разпределени приложения. Дадени са примери както за създаването на клиентски, така и на сървърни приложения;
паралелизъм - различни подходи за паралелно програмиране, в това число програмиране на нишки, стартиране на под­процеси, а също така и различни прийоми, използващи функции генератори;
създаване на полезни инструменти за системния администратор - анализ на параметрите на командния ред, работата с файлове във файловата система и получаване на полезни данни за конфигурацията на системата;
С-разширения - свързване на C-код с код на Python, както и портирането на кода на разширение от версия 2 на Python във версия 3;
обработка на изключения - типове изключения и обработка на няколко изключения;
графични примитиви - създаване на нови и обръщане към съществуващи графични примитиви;
писане на реални програми - програма за рисуване Paint и играта Змията. Играта е един от най-сложните типове приложения, тъй като тя съчетава в себе си работа с графика, музика и сложна логика;
шифроване на данни - инструменти за хеширане, пакетите PyCrypto и cryptography.


D.K. Academy е иновативен практически ориентиран образователен проект, предоставящ качествено написани книги в областта на информационните технологии. Създаден е от Денис Колисниченко - водещ автор в областта на програмирането и информационните технологии, написал многобройни статии и повече от 30 книги на компютърна тематика

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg