Договорът „Паганини"

Автор: Ларш Кеплер

Коментари: 3

Издател Enthusiast
Преводач Цветана Добрева
Брой страници 488
Година на издаване 2013
Корици меки
Език български
Тегло 427 грама
Размери 14x21
ISBN 9786191640508
Баркод 9786191640508
Категории Криминални романи, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

След невероятния успех на световния бестселър „Хипнотизаторът“ Ларш Кеплер се завръща със следващата смразяваща кръвта история с главен герой детектив Юна Лина.

В една лятна нощ на изоставена яхта в стокхолмския архипелаг полицията открива труп на млада жена. Белите ? дробове са пълни със солена вода и разследващите са сигурни, че тя се е удавила. Защо обаче няма следи от морска вода по тялото ? и по дрехите ?? На следващия ден мъж умира в апартамента си в Стокхолм, обесен на лампата. Всички улики сочат самоубийство, но таванът в стаята е прекалено висок, а в нея няма никаква мебел, която той би могъл да използва, за да изпълни този отчаян акт. Скоро става ясно, че младата жена е пътувала със сестра си и нейния приятел. Инспектор Лина открива, че липсваща снимка от апартамента на сестрата на убитата е връзката между двата смъртни случая. И идват логичните въпроси. Кой всъщност е бил мишената? Това убийства ли са или самоубийства? Само четирима човека знаят истината, а някой желае смъртта на всеки един от тях. Юна Лина започва да разнищва двете истории, но се оказва, че те са само прелюдия към зашеметяващи, опасни и кървави събития.

В своята същност най-страховитите аспекти на „Договорът „Паганини“ не са зловещите престъпления, а тъмните характери на героите, които ни показват колко слепи сме понякога за ужасяващите последствия от собствените ни мисли и действия...

от Величка Стефанова / дата: 09 окт 2020

Ларш Кеплер несъмнено е звезда в скандинавската криминална литература. Като начало се запознах с него в "Хипнотизаторът". Тук обаче, в "Паганини", се сблъсках с някои непирятни грешки, неравности, алогизми, които не знам кому се дължат - вероятно на редактора. Много свободно се сменят глаголните времена, в някакъв момент дори започва да се използва преизказно, наричано още "неприсъствено". Адски изкуствено стои на фона на предимно сегашната глаголна форма на повествованието. Трябва да се прави разлика между миналото време на РУСКИ език и неговите по-различни форми в българския.

от Дани / дата: 24 ное 2015

Абсолютно се присъединявам към по- долния коментар. Юна Лина се превръща в мой любим криминален инспектор.

от Димитър Славчев / дата: 08 окт 2013

Радвам се, че никой не може да ме упрекне, че съм роднина на автора. Книгата е отлична, макар че като цяло историята не е особено оригинална. Ценното в нея са характерите и начинът, по който Кеплер нагнетява напрежението, за да достигне кулминация в последните страници. Като фен на скандинавските трилъри/криминалета мога с убеденост да кажа, че Договорът Паганини е майсторски написана и не отстъпва на образците в жанра.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Съпрузите Александър (р. 1967) и Александра (р. 1966) Андорил в живота са щастливо шведско семейство с три дъщери. В литературата те са избрали псевдонима Ларш Кеплер за своя писателски тандем неслучайно, а като почит към световноизвестния шведски писател Стиг Ларшон и големия учен Йохан Кеплер. И двамата имат свои творчески биографии и известност, но решават да създадат нова идентичност, с която читателите да свържат криминалните романи, написани съвместно от тях. Опитали са се да опазят в тайна кой се крие зад псевдонима Ларш Кеплер, но успели да устоят на интереса на журналисти и читатели само три месеца.
В едно интервю, на въпроса как са могли да напишат толкова смразяващ трилър като „Хипнотизаторът“, и въобще защо шведските трилъри са толкова добри, те обясняват: „По някакъв начин шведското общество е много добро, почти перфектно на повърхността си, а това подтиква писателите да видят това, което е под повърхността... Ние се чувстваме сигурни в Швеция. Ето защо можем да пишем тези ужасни книги и да открием онова, което е истински плашещо…“
Александър Андорил има девет свои книги преди „Хипнотизаторът“, но с никоя не е преживял толкова голям успех и световната слава, така както с този първи роман на Ларш Кеплер.