Шестте аспекта на теософията

Автор: Якоб Бьоме
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 1

Издател ФРУВЕГ-ПЗП
Брой страници 104
Година на издаване 2011
Корици меки
Език български
Тегло 143 грама
Размери 21x14
ISBN 9789548245111
Баркод 9789548245111
Категории Философия, Хуманитарни науки, Книги

Шестте аспекта на теософията

Първи аспект
За растението на трите принципа, какво дърво или живот ражда всеки принцип в себе си или от себе си. Как трябва да се изследва и познава началото на природата.

Втори аспект
За смесеното дърво, зло и добро: Или за живота на трите принципа един в друг, как се обединяват и си подхождат.

Трети аспект
За първичното състояние на противопоставяне на растението, в което животът сам в себе си се противи.

Четвърти аспект
Как святото и добро дърво на вечния живот израства и прораства от всички растения на трите принципа и никой не може да го хване.

Пети аспект
Как един живот в дървото на живота може да погине: Как той от качеството на любовта и радостта встъпва в качеството на страданието, което е противно на всички други живи същества.


Шести аспект
За живота в мрака, където живеят дяволите, какво раждане има и какво качество носи той.


Предговор от автора към читателя

Ние написахме това произведение не за неразумните животни, които външно имат човешки облик, но в своя образ и подобие, в духа са зли и диви животни, което се показва от техния нрав. Ние написахме да четат човеците, които са пораснали по-високо от животинския образ и имат собствен човешки образ, които трябва да влязат в Божието царство, и които искат да живеят и растат в човешкия образ и подобие, в истинския човек; които често биват възпрепятствани от живота, пълен с несгоди и така затъват в смесения живот и се страхуват от раждането на светия живот: За тях написахме тези писмена и им казваме да не считат за невъзможно познанието на тези тайни. И ето даваме им една притча: Има един живот, пораснал от всички животи, който е смесен, но в него самия расте един друг живот, който, макар да е пораснал от всички други животи, е свободен от всички други животи, но също и той съществува във всички есенции на живота. Този друг нов живот се осветява от светлината и само в себе си, че да може да вижда всички други животи, а те (другите животи) не могат нито да видят, нито да хванат новия живот. Такъв е всеки един, който от смесения живот, зло и добро, отново се ражда във и от Бога. Този нов образ и подобие, роден в живота на Бог, вижда всички естествени животи, и нищо не му е чуждо или тежко, защото той вижда само своя корен, от който е израснал, както едно красиво цвете израства от дивата земя, но не прилича на земята, а със своята красота показва силата на земята. И както цветето е смесено с доброто и злото, така и всеки човек, който от животинското, диво и земно свойство и качество отново се ражда като Божи образ и подобие. За тези, които така растат, и ще порастат като прекрасни лилии в Божието царство, и сега се раждат, за тях написахме тази книга, че да могат те да подсилят в нея своите есенции, да се раззеленят в Божия живот и да порастат в райското дърво, и да принесат плод. Защото всички деца Божии, които растат в това дърво, са клонки на самото това дърво, затова ние поискахме да дадем нашия сок, аромат и есенция на всички наши клонки и разклонения, за да стане нашето райско дърво голямо, и да се възрадваме всички помежду си, и всеки клон и клонка да покрие и защити другия, като настъпи буря. За радостта на всичките деца на това растение са тези писмена, за тяхната любов и растеж.

от Николай Узунов / дата: 14 фев 2016

Кой от какъв език е превеждал? Благодаря!

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]