Огънят отвътре

Автор: Карлос Кастанеда
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 0

Издател Прозорец
Брой страници 288
Година на издаване 2011
Корици меки
Език български
Тегло 227 грама
Размери 20x13
ISBN 9789547336964
Баркод 9789547336964
Категории Езотерика. Духовни учения, Книги

"Методът на обучение на дон Хуан се основаваше на схващането, че човек има два типа съзнание. Той ги наричаше десностранно и левостранно съзнание или, накратко, дясната страна и лявата страна. Първата представяше като състоянието на нормално съзнание, необходимо за ежедневния живот. Втората, казваше той, е загадъчната страна у човека, онова състояние на съзнанието, което му дава възможност да бъде магьосник и ясновидец."

В "Огънят отвътре" Кастанеда продължава с все същото си майсторство да изразява в слова неизразимото, да посочва посоки, невъзможни за посочване, и да поддържа равновесието между поетично и философско в невъобразимото си пътешествие до пределите на човешкото съзнание и способност за осъзнаване.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

След „Вторият пръстен на силата” някои страни от писането на Карлос Кастанеда изглеждат просто като белетристика. Въведението към „Дарът на орела”, следващата книга, съдържа и уговорка за пасивното изложение на системата на толтеките. За запознатите е ясно, че дори на по-ранни фази от този труд, е невъзможно да се даде оперативно обяснение на т. нар. „безупречност” и „чувство за собствена значимост” – понятия, които означават единствено правилен начин на действие. Хронологията и фабулата придобиват значение на смисъл за един текст, който започва като антропологично изследване, прогресивно се усложнява, за да завърши като няколко надграждания в обща представа за т. нар. други светове.


 


В „Огънят отвътре” любопитните ще намерят кратки обобщения за сексуалната енергия като единствената енергия, с която воините разполагат, за тайнство на живота, което включва неизменен процес на създаване на съзнание при всеки полов акт, за  възникването на съзнание още при зачеването и т. н. Частично обяснение намират проблемите на Кастанеда да бъде действащ водач на подбран магически отряд, както трябва да бъде според толтекското правило; след вече споменатото несъответствие между неговата енергийна конституция - „нагуал” или катализатор при навлизане в непознатото - и групата около него, по презумпция представляващи един нов отделен цикъл от „виждащи”. Оказва се, че с някои свои склонности Кастанеда е по-близко до по-предходен цикъл, този на учителя на Дон Хуан т.е. споделящ някои практики, които се явяват малка или голяма пречка пред крайната и окончателна цел, така както последната е формулирана.


 


Несъмнено „Огънят отвътре” представя една абсолютно съгласувана картина на всичко онова, осмислянето на което за добро и за лошо е било породено най-вече от усилията на Кастанеда да свърже един индиански мироглед със света на белия човек. Самото заглавие на книгата отговаря на запалването на всички снопове вътре в човека или в човешкия пашкул, така както според тази традиция е виждано човешкото същество – създание от светлина. Това постигане или оставянето то да се случи преди смъртта е навлизането в т. нар. „трето внимание”, т.е., вероятно всичко или единственото, което съзнанието може да направи, за да не изчезне. В този смисъл е и изумителната съпоставка между подходите, борбата и нрава на т. нар. стари и нови „виждащи”. Тази перспектива отново се основава на думите на нагуала Хуан Матус, който в случая на говорещ учител разтваря словесната рамка за векове наблюдения на т.нар. отвъдно.

Чавдар Димитров, Хеликон София-Стамболийски