"На дъното в Париж и Лондон" е първата книга на Джордж Оруел (1903 -1950). В тази донякъде автобиографична творба, забележителна с трезвото и несантиментално описание на мизерията, Оруел разказва за приключенията на беден английски писател, който открива себе си, навлизайки в потайностите на две големи европейски столици. В търсене на работа, прехрана и подслон той се сблъсква със странни персонажи, попада в невероятни ситуации, и всичко това е разказано с характерните за Оруел хумор и искреност.
Докато преживява в пълна степен мизерната реалност на своето време, Оруел остава като по чудо неосквернен... Той запазва трезвия си поглед, прониквайки в мръсотията - прикрита, потулена, замаскирана.
The Atlantic Monthly
Призванието му беше да изрича истината, в момент, когато мнозина от съвременниците му вярваха, че историята се движи от лъжата. Неговите творби устояха на времето, така ярки и мощни, както когато са били написани.
Пол Грей, Time
Оруел е големият морален авторитет на своето време.
Джефри Уиткрофт, Spectator
Ключови думи: С Париж в сърцето, Джордж Оруел, Дни на Франция, Изкушението Париж, Промо -15%, Всички говорят за Великобритания, Вдъхновение за пролет, Дестинация Франция, Писатели пътешественици, Слънчеви заглавия
Ерик Артър Блеър (известен под псевдонима Джордж Оруел) е британски писател и журналист. Оруел е един от най-уважаваните английски есеисти на 20 век, талантлив политически и културен тълкувател и опитен романист. Най-популярен е с два романа, писани към края на краткия му живот: „Фермата на животните“ и „1984“.
Роден е в Мотихари, Индия, когато тя е част от Британската империя. През 1921 г. завършва Итънския колеж. По-късно живее във Великобритания и други части на Европа. Неговото първо художествено произведение е публикувано през 1935 г. под псевдонима Джордж Оруел. Взима участие в испанската гражданска война на страната на републиканците срещу фашистката диктатура на Франко. През Втората световна война той води програма срещу фашизма по ВВС.
Автор е на многобройни произведения на политическа тема. От една от най-значимите му книги, „1984“, в съвременната световна култура трайно са пренесени персонажът на „Големия брат“ и изразът: „Големият брат гледа“.