Трима души на бумел

Автор: Джеръм К. Джеръм

Коментари: 0

Издател Фама
Брой страници 192
Година на издаване 2006
Корици меки
Език български
Тегло 214 грама
Размери 20x13
ISBN 9545972394
Баркод 9545972394
Категории Романи и повести. Световни, Световна проза, Преводна художествена литература, Художествена литература, Книги

Има два начина да използвате велосипед за физически упражнения - можете да го "потягате" или да го карате. Общо взето, не съм сигурен дали за човека, комуто доставя удоволствие да "потяга", ползата не е по-голяма. Той не зависи от времето и вятъра; състоянието на пътищата не го засяга. Дай му френски ключ, куп парцали, масльонка и нещо за сядане и той е щастлив за цял ден. Разбира се, трябва да се примирява с известни неудобства - всички хубости на едно място не можеш събра. Сам той винаги изглежда като калайджия, а велосипедът му неизменно поражда подозрението, че го е откраднал и сега се мъчи да го замаскира, но понеже рядко изминава с него повече от една миля, това не е чак толкова важно. Грешката, която допускат някои, е в предположението, че от един велосипед могат да се извлекат и двете удоволствия. Това е невъзможно: никой велосипед не е в състояние да издържи двойното напрежение. Трябва да решите дали ще бъдете "потегач" или колоездач. Лично аз предпочитам да карам велосипеда, та гледам наоколо да няма нищо, което да ме съблазни да го потягам. Когато се повреди, закарвам го в най-близката ремонтна работилница. Ако съм твърде далеч от град или село, за да се придвижа пеш, сядам край пътя и чакам да мине някоя каруца. Главната опасност за мен винаги си остава бродещият потегач. Видът на аварирал велосипед е за потегача нещо като крайпътен леш за гарван - той се нахвърля отгоре му с тържествуващ, приветствен вик. Отначало се мъчех да бъда учтив. Казвах:
-Дреболия, не се безпокойте. Вие си продължете накъдето сте тръгнали, не си разваляйте удоволствието. Моля ви, ще ми направите услуга, карайте си нататък.
От опит обаче разбрах, че вежливостта е безполезна при такива форсмажорни обстоятелства. Ето защо сега казвам:
- Махай се и остави велосипеда на мира, или ще ти счупя главата.
И ако имаш решителен вид и държиш дебела тояга, обикновено успяваш да го пропъдиш.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg

Джеръм Клапка Джеръм (1859-1927) е английски писател, известен главно (и почти единствено) с хумористичните си книги "Трима души на една лодка" (1889) и "Трима на бумел" (1900). Всъщност Джеръм е автор на 24 книги, главно сборници с разкази, често организирани в цикъл и без отделни заглавия помежду им. Би могло да изглежда донякъде странно, че човек с особено трудно детство като него има толкова добро, искрящо чувство за хумор (макар че и случаят с Дикенс е такъв). Понеже останал сирак на 13 години, Джеръм е трябвало да започне да се издържа сам и постъпил на работа като момче за всичко в лондонските железници, където работил 4 години, после си пробвал късмета като артист в една група комедианти - без особен успех, - с която изкарал още три години, след това бил журналист на свободна практика, учител и накрая чиновник в счетоводна къща. През 1885 г. публикува първата си книга - "На сцената и извън нея", - следват "Празни мисли на един празен човек" (1886) и после "Трима души на една лодка", която се превръща в голям търговски успех с над милион продадени копия през следващите 20 години и му позволява да стане професионален писател. Далеч не всички книги на Джеръм са хумористични, и всъщност повечето не са, макар че чувството му за хумор по един или друг начин, повече или по-малко личи във всички тях. Джеръм е писател с много разнообразна, богата литературна дарба, която се движи свободно през всички регистри на художественото писане - от комичното през драматичното до лиричното, нерядко в едно и също произведение.