Хипермодерните времена

Автор: Жил Липовецки, Себастиен Шарл

Коментари: 0

Издател Изток-Запад
Брой страници 144
Година на издаване 2005
Корици меки
Език български
Тегло 148 грама
Размери 20x13
ISBN 9543211302
Баркод 9543211302
Категории Философски направления, Философия, Хуманитарни науки, Книги

След първата си книга Ерата на пустотата (1983) и последвалите етюди върху съврменността, като Царството на ефимерното (1987), Третата жена и Вечният лукс (2003), които го правят световноизвестен, сега френският философ Жил Липовецки предлага Хипермодерните времена, книга, излязла във Франция през втората половина на 2004 и вече готова да се превърне в бестселър с подготвяните на повече от 18 езика преводи по цял свят. Ясно е защо – създателят на т.нар. “парадигма на индивидуализма”, философът, който не се поколеба да насочи вниманието си към модата, лукса, промените в отношенията на половете, динамиката на пазара и новите ценности на днешния индивид и днешното общество, обявява края на постмодерността и настъпването на “втората модерна революция”, означена като “хипермодерност”. Определението не е кокетство с най-новото, нито желание да се намери оригинален етикет на времето, а действително отчита това, което носи хипермодерността: нови тревоги на изгубилия се постмодерен индивид, ново господство на пазара, трескаво скъсяващо се време, безапелационно господство на успеха, нови “втърдявания” на старите опори - но същевременно своеобразно завръщане на най-старите и най-естествени за човека ценности. Така че в крайна сметка моделът на хипермодерността е оптимистичен: в епохата на хиперконсумация човекът-консуматор намира по-дълбоките - или по-високите - начини да бъде човек. Хипермодерността, както отбелязва накрая Липовецки, е само в началото на своето приключение.

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на service@helikon.bg